Kaos takes a new form.

I mitten av kaos kan helt plötsligt en rad av klokheter och lugn ramla över än.
När klockan, pengar och livet springer iväg stannar allt plöstligt upp en sekund och där är det
- mitt framför näsan på mig.
Klarhet.

Står vid bankomaten, är glad och positiv. Tänker shoppa lite. Maskinen spottar ut lappen.
Tårarna rinner.
I mitt huvud snurrar allt, torktumlaren i min hjärna är på.
Tårarna fortsätter att rinna.
Telefonen ringer.
Dåliga nyheter. Om vad undrar ni/undrar jag?
Pengar.

Tusen bitar.
Kaoset är i full gång.

Andas Jannie. Andas. Det vänder.

Och det gör det.

Dagen jag behövde kommer. Dagen efter.
Solen skiner. Telefonen ringer.

Det är mitt hemliga projekt. Singlen jag ska spela in. Lycka.
Sms ramlar in. Pengaproblemet löser sig tillfälligt. Lycka.
Telefonen ringer igen. Jimmy. Jobb ramlar in nästa helg. Lycka.
Mail ramlar in. Får extraknäcka på söndag.

Lycka. Lugn. Nu andas jag igen.

Jag har lämnat göteborg as you know if you read och nu sitter jag i Sigtuna hos mamma.
Regnet, soffliggandets och slappandets hus.

Jag har varit kreativ, positiv och framåt.

Jag har "gjort" ett par nya jeans. Ni ska få se.
Jag var på ny date i tisdags. Han är en gammal vän. Han ger mig styrka, självförtroende och jag blir lugn.
Han lockar fram my calm self.
Åkte förbi mormor och morfar ett tag, sen kom erik och nu har han och jag bara gjort det som behövdes.
Slappa.
Ringde tillochmed mr Kaos. Kom precis på att trots bakom allt kaos och problem gömmer sig så mycket lugn och klarhet. Jag väljer att se den sidan, acceptera den sidan och älska den sidan hos honom.
Och bortse från de andra sidorna.
Vuxenpoäng.
Jag skulle dessutom ljuga om jag inte sa att det var alls för min egen skull.
Jag saknar den delen av honom.
Hör du det?
Credd till dig egoboost ; )
I miss u Chuck Bass.

Ledsen att det är dåligt med bilder, ska fylla bloggen men nu är batterierna på kameran döda och jag har ingen laddare.

But for now  älskade vänner. Tillbaka till mitt lugn.
Aah.

I hear the wind of change.

Åsikter om..


Jag är..
Remember

Maila mig..

URL/Hitta mig här..

Jag tänkte..

Trackback
bloglovin