Take me away.

Jag vill tillbaka till den tiden som inte var grå.
Din värme, din andedräkt mot min hud. Dina läppar mot min axel, dina fingrar längst min ryggrad.
Du tittade på mig, log. Mitt hjärta slog.
Jag vill att folk ska se, beundra och titta på klockuret på väggen.
Det slår i en jämn takt och tiden går framåt.
Så vill jag att du och jag ska vara, som ett klockur. Som slår i samma takt.
Vi slår åt olika håll, olika platser och i en annan rytm.
Jag snabbt och stressat, du försiktigt och tillbakadraget.
Jag tittar upp igen, hade glömt bort att du ligger där.
Nu ska jag tillbaka till verkligheten, försöka spela samspelt, sakta ner men samtidigt ta mig framåt.
Nu är du ju så nära så nära men ändå så långt borta.
Jag tittar på dig och ler, glömmer bort mina tankar. Kysser din axel, drar fingrarna längst din ryggrad.
Du kysser mig hårt, jag blundar.
Bara du och jag, försvinner vi i varandra.

Åsikter om..


Jag är..
Remember

Maila mig..

URL/Hitta mig här..

Jag tänkte..

Trackback
bloglovin