Free falling.

Som en liten fågel rädd för att flyga, att kasta sig utåt med öppna vingar och den hårda marken framför sig.
Som en liten fisk rädd för att simma, simma ner i vattnet för att sen slå i botten.

Jag är fri som en fågel utan vingar, jag simmar som fisken i en tom flod.
Jag har hela världen framför mig, hela havet, luften och jag kan ta mig vart jag vill.

Ändå står jag har med fötterna stadigt på grenen och tittar ner, ligger tryckt i vassen och vågar inte ta mig ut.

Som en liten fågel är du rädd för att flyga, för du flög och kraschade hårt.
Som en liten fisk är du rädd för att simma, för du slog i botten och att andas blev svårt.

Du är fri som en fågel utan vingar, du simmar som fisken i en tom flod.
Ändå står du med fötterna stadigt på grenen och tittar ner, ligger tryckt i vassen och har inget mod.

Hur ska du se dina vackra vingar, se hur duktigt du är på att simma om du inte vågar chansa ibland?
Hur ska du kunna uppleva skogar, hav och kärlek om du står kvar på en tom och ensam strand?

Upplev tusen skogar och tusen hav, simma dig genom stormar och riv dig på törnar.
För när du klarat dig igenom så möts vi på mitten, för lika rädd som du var, var även jag.

Åsikter om..
Postat av: olivia

guuu så fin jannie..du är så duktig <3 oliie älskar jannie

2010-02-20 @ 20:51:03


Jag är..
Remember

Maila mig..

URL/Hitta mig här..

Jag tänkte..

Trackback
bloglovin