At my own Funeral.




Jag vet att det här kommer säkert uppfattas som väldigt underligt men här kommer en tips om hur man ska klä sig på en begravning. Kommer ihåg hur mycket jag hade problem med det när jag skulle på min gammelfasters begravning. Det finns ju begränsningar på hur hur kort/långt uppseendeväckande man bör vara.

* Stora smycken passar sig inte. Det förknippas med fest. Möjligtvis pärlörhänge, pärlhalsband. Diskreta smycken.
* Klänningar/kjolar bör inte vara för korta.
* Skorna bör inte vara för öppna/ inga galdiatorsandaler här inte
* Inte för naket
* När det kommer till ytterkläder (ifall de visar sig, ex vid utbärande av kista) tycker jag personligen att det är kavaj eller trenchcoat/kappa som gäller. Skinnjacka är big nono.
* Det finns faktiskt både "ljusa" och "mörka" begravningar. (Står i inbjudan)
Vid ljus klädsel bör man klä sig i propra ljusa färger, färgade skjortor och liknande. Undvik då mörka färger.
Vi mörka begravningar är det mörk blått, svart eller grått som gäller. Detaljer av vitt är godkänt.
* Barbent, urringat eller ärmlöst är inte godkänt.
* Inget rött! (många religioner anser att det är syndens färg)








Åsikter om..
Postat av: LIENE

Det är hemskt med flygkrashet:( dessutom var polens president tydligen bra.

2010-04-11 @ 20:12:04 URL/Bloggadress: http://lienes.blogg.se/
Postat av: AMANDA FALK

Många snygga saker :D

Sv: Ja hon var med i gossipgirl också ja ;-) Men sen var bara själva låten paparazzi med i första avsnittet i säsong 2 och det älskar jag, underbart!

God natt!

2010-04-11 @ 21:40:38 URL/Bloggadress: http://amandafalk.se


Jag är..
Remember

Maila mig..

URL/Hitta mig här..

Jag tänkte..

Trackback
bloglovin