Frankrike - Utflykt!

En händelserik dag, är en underdrift av klassen enorm. Att vakna vid 10-tiden av att solen strålar in i rummet, gå ner till poolen, ta ett snabbt dopp och sen sätta sig vid frukostbordet (utomhus i 25°), är ju bara helt underbart. Att sen sätta sig i bilen är väl kanske inte lika glamouröst, men syftet gjorde det drägligt. Vi åkte ner till det som jag klassar som världens bästa mataffär - Carrefour! Där handlade vi lite basvaror och Janne drog in på sportaffären i typ en timme.
 

Väl uppe i Aspremont igen, efter ännu ett dopp, lagade jag lite lunch. Tiden gick lite på tomgång eftersom vi skulle åka till grannstaden Menton på eftermiddagen. Lunchen var i alla fall lyckad och väldigt mysig, och den efterföljdes av diverse rumpknådningar och slaggprodukts...utplånande.
 

Väl på väg mot den fina staden i väst hittade vi en unik vespaåkande bakdel. Vi kunde inte låta bli att skratta lite och föreviga denna underbara kroppsform.

I Menton shoppade vi lite, eller om man får tro Älskling, alldeles för mycket. Det fanns många fina plagg i många fina affärer. Efter ett tag kurrade våra magar ikapp och vi skapade en backpackermiddag;
- Pommes frites
- Mozzarella sticks
- Chicken nuggets
- Kycklingschnitzel
- Mer Pommes
- Massa såser
- Två parkbänkar

   

Älsklingarna

 


Sen var det dags för EFTERRÄTT





Sen stadsvandring och badi badi i vattnivattni mitt i natti.

  







åååååh. saknar allt redan som en galning och jag har varit hemma i en dag.

Åsikter om..


Jag är..
Remember

Maila mig..

URL/Hitta mig här..

Jag tänkte..

Trackback
bloglovin