Lyckliga Lördag

har det varit idag. Jag fick mat. Och vatten!


Började med att vi flickor åt frukost/brunch tillsammans. Jag startade dagen med en smörgås med Salami & Brie, en latte med obóy i (jajagvetattdetärspec) och Pago Pineapple Juice. Det var mycket trevligt att börja dagen med asfettogoda mackor och mycket skratt.


Sen gick jag och inskaffade lite nya nagellack, ett till mig och ett till Matilda. Denna söta lilla fröken vann det av mig, dessutom ville jag ge det till henne eftersom hon skulle ha det till sina nya skor och för att hon verkar vara så positiv och glad. (Herregud vilken lång mening)  Så jag kände mig så duktig när jag var på posten och allt. Och blev ju så glad av att göra henne glad,även om det bara var en väldigt liten present.

Sen åkte Jannie, Olivia, Olivia, Lucy och Helena till Helenas landställe vid Värmdö. Vi missade självklart båten ut till ön (jag har en tendens av att missa allt) men som ett mirakel kom den tillbaka och hämtade oss. Miraklet var en nisse i hamnen som ringde båttaxiföraren. Vi blev glada. Jag tycker det är så roligt att köra båtar så jag blev självklart bästis med föraren (trots förseningen!) och om det är lite folk på båten imorgon ska jag få köra hem. Hihihi.

Det är så underbart att komma bort ibland och det känns verkligen som man kommer varandra närmare när man får åka ut och bara prata och umgås. Sen att vi diskuterar olika modeller av det kvinnliga könet (jag ska visa kartmodellen imorgon) och inte säger så mycket vettigt till varandra det är ju en hel annan femma. Vi gjorde iallafall en vettig sak.
Vi lekte komplimangleken.

Komplimangleken:

* Var typ några vänner som gärna har lite komplimanger att ge till varandra. Sätt er i en ring.

* En person börjar med att ge en komlimang till någon. Ex. Helena börjar säga till Olivia att hon alltid gillat hennes skratt. Olivia blir glad och ler och säger "ååh, va gullerue"

* Sen är det Olivias tur, hon ger då en komplimang till nästa person eller tillbaka till Helena. Sen är det den man ger en komplimang till som får ge nästa komplimang.

* Till slut är alla glada och känner sig lite mer uppskattade och uppmuntrade.


Rekommenderas: Papper och penna till varje person så de kan skriva upp sina komplimanger och komma ihåg dom.

Rekommenderas inte: Att den ultimata människan är där så den får komplimanger hela tiden.



Massor varma koppar Te senare vara alla varma i både kropp och själ. (Klichigt klichigt klichigt)

Jag hade tänkt att lägga upp bilder från våran mysekväll men eftersom vi är ute i skärgården är täckningen så jävla fruktansvärd att så fort vinden blåser så tappar jag kontakten med internet. Det betyder att det tar mig ungefär triljonersmiljoner år att ladda upp en bild och klockan två på natten har jag inte det tålamodet.

I´ll update tomorrow.


Btw: Lisa, Kim ni var så sjukt saknade.

Hoppas ni haft en underbar lördag!
Godnatt och tack för att ni finns och gör mig lite större i världen.

Åsikter om..
Postat av: Gary

Näemen ser man på vem man hitta här =) haha.. det var ett tag sen man såg dig.. hoppas allt e bra me dig din galning.. kolla gärna in min och polarens blogg =) förresten längst ner på bloggen så har du den senaste låten vi gjort.. och självklart ska jag länka dig i min blogg =) Ha det super/Gary

2008-08-24 @ 19:59:12 URL/Bloggadress: http://lautarodole.blogg.se/


Jag är..
Remember

Maila mig..

URL/Hitta mig här..

Jag tänkte..

Trackback
bloglovin