Slitet hår?

Det är inte lätt med hår, det är som ett barn som måste tas hand om.


Men kan försöka hjälpa lite!
 



* Klipp dig, hår känns bra mycket mer slitet och ser risigare ut med slitna toppar.
Har du tunt hår eller tjockt hår som bara ligger, be frisören om att klippa upp det för mer volym.

* Använd bra produkter. Bra produkter behöver inte vara dyra produkter.
Jag har alltid haft jobbig hårbotten, den känns ofta torr när jag tvättar den (flagnar) men efter bara någon dag så känns den fet.
Jag har börjat smörja in hårbotten med mandelolja, (apoteket 49kr) eftersom min hårbotten blir så fet av att vara så torr.
Mandelolja
smörjer du in i håret en stund innan du tvättar det. Jag brukar ta i det någon timme innan.

* Rekommenderar också inpackning. Inpackning inpackning. Håret blir jättefint, lent och mjukt. Min budget favorit är Loréals Anti Breakage.
Det kostar runt 50 lappen och är grymt bra. Finns även många varianter av Loréals budget produkter bla. för färgat hår, blont hår och även för "sommarhår" alltså hår som är mycket i solen. Den ska skyddas mot UVB och UVA strålning.

* Svinhårsborste. 80kr Åhlens
En fantastisk liten produkt. Det sägs att svinhårsborsten drar ut de naturliga fetterna från hårbotten till resten av håret och de ger håret extra skydd och glans.

* Plattång. Sliter på håret men stråna drar ihop sig och man får en väldigt fin glans. Håret får mycket mer struktur.
Fungerar grymt bra att locka håret med plattång och man får superfina lockar. (gör det varje dag)



Det är samma sak med huden i ansiktet.
De som har fet hy är har ofta torr hy. Huden producerar mycket fett till ytan för att den är så torr under. Så smörj in er ofta!


Har ni något tips att dela med er?

Åsikter om..
Postat av: belinda

hur ofta tvättar du håret nu när du använder mandeloljan då? :)

2008-07-24 @ 21:00:38 URL/Bloggadress: http://misstricky.blogg.se/


Jag är..
Remember

Maila mig..

URL/Hitta mig här..

Jag tänkte..

Trackback
bloglovin