Ungsbakad kycklingfilé med pesto och permesan

Ungsbakad kycklingfilé med pesto och permesan


Du behöver:
* Kycklingfiléer, 1 per person
* Fyra champinjoner
* Två morötter
* En gul lök
* Matlagnings grädde
* Creme Fraiche
* Vitlök
* Pesto
* Medelhavssallad
* Soltorkade tomater
* Permesanost

Gör så här:
Börja med att sätta på ugnen på 175grader.
Smöra en form och lägg ner fyra kycklingfiléer. Häll på peppar, vitpeppar och grillkrydda. Skär löken, morötterna och champinjonerna och lägg på kycklingen.
Blanda 1 dl matlagningsgrädde, 1 dl creme fraiche, 1 stor msk pesto, soya och två klyftor pressad vitlök. Häll på såsen på gratängen. Ta cirka 50 gram och riv i stora flan. Lägg på permesanen på gratängen och placera mitt i ugnen.
Låt kycklingen gräddas i cirka 20-25 min!

Skölj av medelhavssalladen och lägg i soltorkade tomater, häll på lätt med balsamvinäger, olja och salladskrydda/saltpeppar/örtsalt (vad man tycker bäst om)

Servera kycklingen med salladen och potatis. Vi åt med Ica Focus egna potatissallad men klyftpotatis går lika bra!


Enjoy!                             
                                            

Åsikter om..
Postat av: Carro

Det lät ju supergott ska jag testa nån gång! =)

2008-07-21 @ 10:29:20 URL/Bloggadress: http://carropetit.blogg.se/


Jag är..
Remember

Maila mig..

URL/Hitta mig här..

Jag tänkte..

Trackback
bloglovin