Älska dig själv, det tänker jag göra!

Jag har legat på stranden hela dagen.. Måste låta lite ego och säga att det inte är så svårt att känna sig snygg när det ligger halvfeta medelsvenssons överallt och inte någon är under 30. Trots mina 5 extrakilon på låren.



Jag är inte världens smalaste tjej. Som sagt. 5 kilo hade inte varit en förlust. Men jag har bestämt mig! Jag tänker vara fucking faboulus ändå. Jag borde verkligen träna, inte bara för att tappa lite utan också för att det är grymt för kroppen. Men tills dess tänker jag älska varenda kilo.

Om jag går runt och känner mig fet och ful, hur bra känns det då? Jag har vänner som är 15 kilo mindre än mig och fortfarande skäms över sina kroppar och jag vill inte vara en av dom.

Det är utstrålningen som gör mig. Det är utstrålningen som får mig att äga. Inte utseendet.

Det här är mina tips till utstrålning:


* Utstrålning kommer INNEFRÅN.

Det vill säga självkänsla! Sträck på dig, intala dig att du är vacker och älska dig själv.


* Ta hand om dig!

Båda äta rätt och träna är A och O för att känna dig fräsch. Ta en promenad ex. det får dig att få ny energi, att känna dig duktig och att känna dig lite fräschare.

Att äta rätt är en SÅ stor grej. Jag pratar inte om dieter, ta bort pasta, potatis m.m utan bara det typiska som att ta det lugnt när man äter, inte äta för mycket, att inte hetsa helt enkelt. Undvik allt som får dig att "svälla". När du äter för fort, fel, för mycket fett, för stor portion så känner du dig atomatiskt som en stor degklump och det får dig att tro att du ser ut som en sån också.


* Bort med hår.

Jag kan ha fel men jag känner ingen tjej som känner sig fräsch med en massa hår. Nyrakad, vaxad, epilerad, laser, det som funkar bäst för dig men i slutändan så känner man sig fräschare med "nyskaladade" ben.


* Fukt!

Torr, fnasig hud är inte heller direkt en självförtroende boost. Skrubba kroppen då och då. När du skrubbar sätter du igång blodcirkulationen, rengör, tar bort döda hudceller och tar fram fukten till ytan. Glöm inte att smörja in dig också.


Skubbvantar är grymt, på med lite showerlotion och försiktigt dra med cirkelrörelser över huden.
Bodyscrub är också bra, älskar body shops!


* Ta hand om ditt hår!

Unna dig frisörbesök. Klipp dig och slinga/färga i tid (om du gör det). Köp en hårinpackning som ger håret mer energi.


Wiie: Loréals Re-Nutrition med bi-drottning honung. Ca 50kr

Hmm: Loréals Intense Repair använder jag och är jättenöjd. Kostar cirka 150kr

Ouch: Redkens inpackningar. 300-350kr


* Bli brun.

Om man inte har mjölkhy som snövit så är det sällan snyggt med blek hy. En brun utan sol fix får dig att bli snäppet vassare. Speciellt mot den glåmiga smeagol (vit, genomskinlig med en touch av lila) färgen som ansiktet har en tendens att få på vintern.


Brun utan Sol från Apoteket är bra, billig och sitter en vecka. 80kr

Doves Summer Glow ger en lätt brun touch, ger fukt och är lätt att använda. Ca 50kr


* Nya Underkläder. Ut med allt gammalt och in med nytt.

Fräscha underkläder är.. fräscht!

* Köp kläder som smickrar dig! Det är så viktigt att ha saker som du trivs i. Även om du ska ha mjukiskläder så ha snygga mjukiskläder. Till exempel i någon rolig färg, något som piggar upp dig. När du är som äckligast och fulast. Säg för ex. en söndags morgon. Sätt åtminstånde på dig något som inte får dig att känna dig ännu äckligare och fulare. En outfit som du trivs i och gillar så kommer det att synas.

Det är inte kläderna som gör dig, det är du som gör kläderna. Så känn dig 100% så kommer du se ut att vara 100%.


* Duscha.

Sist men inte minst.. Ta en dusch. Det finns inget bättre.


Si tu amari, ama. Om du vill älskas älska.

Dig själv alltså.

Love you all!


Åsikter om..


Jag är..
Remember

Maila mig..

URL/Hitta mig här..

Jag tänkte..

Trackback
bloglovin