Så var man grön.

Jag är lite av en gröngöling.

Jag är ganska busig, och gaalen men ändå så har jag en tendens av att vara strukturerad och verkligen vilja ha rätt.
Lite av en bergssprängar form av en curlingmorsa.
 För er som inte vet vad en culingmorsa är så är det typ.. en hönsmamma. Tror jag.

Men tillbaka till gröngöling. Från att ha gått från en glamorös Pippi Långstrump är jag nu en askgrön Birgit Bardot.
Ällöör?

Jag tänkte visa upp mitt nya gröna hår men kameran ger inte riktigt håret rättvisa så ni får helt enkelt titta och se lite grönt. Kisa eller ta lite gräs framför ögonen. Eller kolla genom ett riktigt tunt löv.

Sprang runt som en dåre för att få tag i rätt produkter för mina morotsfärgade kalufs. Det slutade med Schwarzkopf 8/12. En dunder silvergrönguldorangedämpande toning. Så har ni oranget hår är det the shit.

Efter min färgning var jag faktiskt lite nöjd. Tills jag träffade Linus. Linus är en sån där man som fungerar så att om du bara svävar en uns, en liten liten uns över marken (ta 2cm) så drar han ner dig fortare än fortast.
Det gjorde han med mig.
Där stog jag och småflina, nöjd över mitt grågröna hår tills jag träffade Linus.
Jag: Kolla!
Linus: Fint!
Jag: Säkert?
Linus: Nej, det är grönt.
Jag: Lite, det lägger sig.. men är det inte fint?
Linus: Det är grönt.
Jag: Men fint? Hur grönt? På en skala mellan 1-10?
Linus: Fem
Jag: Så det är grönt och fult?
Linus: Nej sluta tjata du är fin. Fast grön

Yes. Jag är grön. Bättre det än röd.
 Då skulle alla stå stilla på gatan när dom såg mig vid övergångsstället av ren förvirring.. (lol jag är så rolig)

Jag är väldigt förvirrad förresten. Mitt simkort har varit på vift i två veckor.
Glömde det hemma i stockholm (hade inte betalt räkningen, lång historia)
Så fick jag det idag, Linus var så nöjd. Han tycker det är ostrukturerat att jag behöver låna telefon av alla andra.
Vad gör jag?
Trycket fel pinkod tre gånger.. jag har ingen pukkod. Men jag bara ler, jag ler. Livet är fullt av överraskningar.
Som inkassokraven som jag förövrigt fick i posten med Simkortet. Jag kanske borde ringa Anna Hibbs.




Trots min förvirring lyckades jag köpa sushi, sätta mig och äta och hoppa in tre timmar extra på jobbet
utan att tappa bort mig!
 Mitt i sushin fick jag även veta att Jesus älskar mig,
det kändes ju bra med tanke på att jag trodde det var helt kört för min del.
 Hallelujah!
Jag firade med en strawberry daiquiri i baren med Melina.



Åsikter om..


Jag är..
Remember

Maila mig..

URL/Hitta mig här..

Jag tänkte..

Trackback
bloglovin