Bollinger Bar

Torsdag 11 Juni har vi Premiär för Bollinger Bar!

Där jag ska jobba, woho!

Har varit på möte idag på Bollinger Bar där jag ska jobba i helgen, satt och klurade lite på några smaskiga champagnedrinkar man skulle kunna servera och kom fram till en massa godis, hittade massa tips påCocktailguiden.

Efter mötet åkte jag och Jimmie ut till djurgården, tog en Ceasar och glassade runt på stan.
Imorgon ska jag tillbaka till Bollinger och ha cocktailprovning och genomgång inför premiären!
Wish me luck!






Absolut Green Wedding


4 cl Absolut vodka
2 cl Midori
stänk av Roses Lime
5-6 blad citronmeliss
fyll upp med champagne eller annat mousserande vin

Serveras i champagneglas



Champs-Elysées


2 cl Cointreau eller Triple Sec
2 cl jordgubbslikör
champagne

Blanda cointreau och jordgubbslikör
Fyll upp med champagne i ett champagneglas
Garnera med en jordgubbe

 
 
 
 
 
 
 
 



Champagne-cocktail


1 sockerbit
ett par stänk Angostura Bitter
2-3 cl konjak

Lägg en sockerbit i botten av en champagneflöjt. Stänk över ett par droppar Angostura Bitter och häll i ett par-tre cl konjak eller brandy.
Fyll upp med champagne eller annat mousserande vin

Åsikter om..
Postat av: ♥Sandra♥

usch då.. pollen eller? Jag ska jobba.. är ledig imorgon och då ska jag vara barnvakt åt min lillebror. Sen får vi se. :) Du då?

2009-06-09 @ 00:43:40 URL/Bloggadress: http://lovebysandra.blogg.se/
Postat av: ♥Sandra♥

Ja det ska bli jätte mysigt :) hehe, inte så ofta vi ses heller eftersom jag inte bor hemma. :)

2009-06-09 @ 01:11:28 URL/Bloggadress: http://lovebysandra.blogg.se/


Jag är..
Remember

Maila mig..

URL/Hitta mig här..

Jag tänkte..

Trackback
bloglovin