The boy in the striped pyjamas.

Okej. Vanligtvis bloggar jag inte kl. 03.00 men jag gör ett undantag. Är hos min Date nu, vi har precis kollat klart på The Boy in the the striped pyjamas.


Jag säger bara herregud.

Jag kunde inte sitta still, jag hoppade upp och ner, mitt hjärta gick i 180, jag skrattade, jag log, jag grät.

Det var den BÄSTA film på riktigt länge.

Den har lämnat ett sånt intryck, helt sjukt. Jag är helt till mig.

För er som inte sett den eller läst på om förintelsen.

Läs på och se filmen. Ett måste.




Nu ska Jannie sova, berättar mer imorgon.

Och ja, shortsen var en hit ;)


Åsikter om..
Postat av: freeeeeyja!

ska jag va ärlig jannie så är du lite sådär som jag vill vara!

2010-03-29 @ 08:16:27
Postat av: Ingrid

jag minns när vi hade projekt om förintelsen i 9:an för typ 6 år sedan :) och jag blev väldigt fast i det, det var intressant och hemskt. skrev flera mvg uppsatster. helt sjukt att sånt förekommit..



förra året var jag med min folkhögskola i berlin där vi besökte koncentrationslägret sachsenhausen. och det var jobbigt.. känslosamt.. alla kläder, skor, tänder.. minnesblommor... fyfaan.. jag grät massor. men det är viktigt att veta om!



kram på dej!

2010-03-29 @ 18:23:21 URL/Bloggadress: http://lillsiz.blogg.se/


Jag är..
Remember

Maila mig..

URL/Hitta mig här..

Jag tänkte..

Trackback
bloglovin